Sunday, July 5, 2009

Xilisoft FLV Converter 5.1.23 serial number

Baru-baru ni aku ada masuk forum luar negara (lupa dah) siap tanya serial key untuk Xilisoft FLV converter versi 5.1.23. Ramai la pulak yang tanya aku serial key lepas tu dalam email aku kalau-kalau aku dah dapat serial key untuk software tu. Biar aku terangkan sedikit sebanyak mengenai software Xilisoft FLV converter ni.



Xilisoft FLV Converter versi 5.1.23 ini yang paling latest (setakat sekarang ni 13 Julai 2009) dan software ini bertujuan untuk menukarkan fail movie/video berbentuk FLV (yang selalu korang download kat youtube tu) ke format movie/video yang lain seperti AVI, MPEG, WMV, DivX, XviD, MP4, MOV, M4V, ASF, RM dan sebagainya. Aku gunakan software ni pun sbb nak convert file yang aku download dari youtube untuk aku masukkan dalam handphone aku.

Cara nak menggunakan software Xilisoft FLV converter
1. Download sofware ini pada link di bawah:-
http://rapidshare.com/files/255109094/Xilisoft_FLV_Converter_v5.1.23.rar
2. Install dan setelah selesai, buka software ni. Masukkan user name (nama apa pun tak kisah)
3. Masukkan license code dan klik register
4. Setelah selesai register, anda bolehlah convert mana-mana file yang anda suka.

Caranya:-
  1. Klik button file dan button add file
  2. Pilih file FLV yang anda mahu convert
  3. Pilih format video output sama ada anda mahu convert ke file AVI, MPEG, WMV, DivX, XviD, MP4, MOV, M4V, ASF, RM
  4. Pilih destination folder untuk file yang kita convert tu senang nak cari (contoh folder desktop)
  5. Kemudian, klik pada button merah kat software ni untuk convert file video tersebut. Selesai.:-)


2 comments:

  1. mau nanya..
    saya kan udah ngeformat video flv ke mpeg1..
    udah dicoba melalui didvd..
    gambarnya adhaa tapii koQ suaranya hilang,,..???

    mohon saran dan masukan mungkin cara ngeformatnya salah yae..???

    ReplyDelete
  2. bang kalo boleh tau mana license linknya ya?

    ReplyDelete