Monday, July 13, 2009

Kaspersky 2009 (8.0) Trial Reset 2.3V

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku rasa ramai pengguna antivirus kaspersky kat Malaysia ni. Terutamanya student IPTA/IPTS. Al maklum la selalu jugak pendrive aku kena virus terutamanya apabila kita buat assigment kat cyber cafe. Untuk memudahkan cerita, banyak pulak antivirus kat pasaran Malaysia sekarang ni. Nak beli yang original, mahal tu. So untuk penjimatan yang minumum (loan PTPTN) aku guna ja software crack ni untuk kaspersky 2009. Crack ini bertujuan apabila kita sudah tamat tempoh menggunakan trial license (selalunya tempoh yang diberi cuma 30 hari sahaja), crack ini akan memadam semula data atau tempoh trial 30 hari yang telah kita gunakan dan kita boleh apply trial license key semula dari kaspersky sendiri. Caranya mudah sahaja. Cuma memerlukan internet connection sahaja untuk apply license key dan update semula database antivirus kaspersky ni.

1. Apa yang perlu anda buat, download crack ni terlebih dahulu.

http://rapidshare.com/files/255087602/Kaspersky_2009__8.0__Trial_Reset_2.3V.rar.html

2. Klik kanan pada logo antivirus Kaspersky 2009 dan klik pada setting3. Klik pada butang option dan padam tanda 'right' pada enable self defense
4. Klik button apply dan ok
5. Klik kanan pada mouse dan exit
6. Exract file yang sudah anda download tadi dan jika anda pengguna OS WINDOWS VISTA anda perlu klik kanan pada file crack tadi dan run as administrator. Jika anda pengguna WINDOWS XP, anda boleh terus double klik pada crack tersebut.
7. Pilih Operation System (OS) anda yang betul dan tepat pada crack tersebut. Kalau anda tidak tahu yang mana satu OS anda sama ada 32 bits atau 64 bits klik kanan pada my computer anda dan ambil properties. Pada bahagian system type, akan dinyatakan disitu. Bersambung semula kepada crack tadi, sesudah anda mengenalpasti OS Windows XP/Vista anda, klik pada butang yes. Tunggu sehingga selesai crack bagi antivirus Kaspersky ini dan exit.
8. Kemudian anda boleh buka software antivirus Kaspersky yang anda exit tadi dan anda boleh apply trial license semula dari Kaspersky untuk 30 hari lagi. Jangan lupa pulak untuk update semula database antivirus anda. Selamat mencuba. Untung bukan. Hehe. Jimatkan wang anda.


P/s: Anda dinasihatkan supaya tidak mengextract file yang anda download ini. Ini kerana kaspersky akan detact file ini sebagai virus. Sebenarnya ia bukan virus. Jadi dinasihatkan supaya anda run terus dari file yang anda download ini.


No comments:

Post a Comment

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Shafee Live